Centrul de mediere a muncii are ca scop facilitarea întâlnirii dintre angajatori și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Pentru a identifica domeniile ocupaționale colaborăm cu agenții economici care au posturi disponibile și / sau care caută angajatul care se potrivește cel mai bine cerințelor lor.
Serviciile de mediere a muncii:
- Informații privind locurile de muncă vacante și condițiile de ocupare a acestora prin publicarea, afișarea, organizarea de târguri ale locurilor de muncă,
- Mediere electronică având ca scop punerea automată în corespondență a cererilor și ofertelor de locuri de muncă prin intermediul tehnicii de calcul,
- Preselecția candidaților corespunzător cerințelor locurilor de muncă oferite și în concordanță cu pregătirea, aptitudinile, experiența și interesele acestora.
Servicii de mediere a muncii pentru:
- Șomeri,
- Persoane fără statut de şomer aflate în căutarea unui loc de muncă,
- Persoane angajate care doresc să-şi schimbe locul de muncă,
- Tineri absolvenți ai învățământului gimnazial, liceal sau universitar,
- Studenti,
- Agenţi economici care solicită forţă de muncă.
Persoanele care solicită servicii de mediere a muncii, aflate în căutarea unui loc de muncă, vor fi înscrise în registrul de evidenţă a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă și pentru fiecare se va întocmi un plan individual de mediere a muncii.
Acreditare
Centrul de informare și consiliere profesională are ca obiectiv principal creşterea şanselor de a găsi un loc de muncă pe măsura aspiraţiilor profesionale, pregătirii profesionale şi ofertei de locuri de muncă existente pe piaţa locală.
Servicii oferite în cadrul centrului:
- Informarea profesională,
- Consilierea profesională.
1. Informarea profesională:
- Furnizarea de informaţii legate de evoluţia pieţei muncii, posibilităţi de instruire, modalităţi de folosire a testelor de autoevaluare.
Activităţi desfăşurate în cadrul informării profesionale:
- Identificarea nevoilor de informare ale clientului,
- Acordarea de informaţii privind piaţa muncii,
- Identificarea acelor informaţii necesare clientului.
2. Consilierea profesională:
- Formă confidenţială de a oferi sprijin persoanelor aflate în situaţii de criză (şomaj) sau în scopul prevenirii acestora.
Activităţi desfăşurate în cadrul consilierii profesionale:
- Identificarea problemelor clientului,
- Stabilirea împreună cu persoanele consiliate a paşilor ce trebuie parcurşi pentru alegerea ocupaţiei, pentru încadrarea în muncă sau formarea profesională,
- Formularea obiectivelor clientului,
- Întocmirea bilanţului profesional al clientului,
- Întocmirea planului individual de acţiune,
- Aplicaţii practice pentru însuşirea tehnicilor şi instrumentelor de căutare a unui job,
- Stabilirea unor "teme pentru acasă",
- Întocmirea unor planuri de rezervă,
- Monitorizarea şi evaluarea pe întreg parcursul procesului de informare şi consiliere profesională.
Principiile consilierii profesionale:
- Asigurarea promptă şi eficientă a serviciilor de informare şi consiliere profesională a tuturor persoanelor care solicită consiliere,
- Manifestarea corectitudinii şi confidenţialităţii în relaţiile cu persoanele care solicită consiliere,
- Menţinerea neutralităţii, avându-se în vedere doar interesele clientului.
Acreditare
Contact: